Позакласна робота




          Мюзикл як новітня форма театралізованого дійства
                                 

Сучасна школа має великий досвід проведення освітньо-виховної роботи з іноземної мови, яка становить частину єдиного навчально-виховного процесу. Позакласну роботу з іноземної мови можна визначити як систему неоднорідних за змістом, призначенням та методикою проведення освітньо-виховних заходів, що виходять за межі обов'язкових навчальних програм. Позакласна робота з іноземної мови має велике загальноосвітнє, виховне та розвивальне  значення. Вона  не лише поглиблює  знання іноземної мови, але й сприяє  розширенню культурологічного кругозору школярів, розвитку їх творчої активності, естетичного смаку і, як наслідок, підвищує мотивацію до вивчення мови та культури іншої країни
Серед різноманітних форм та методів організації позакласної роботи з іноземної мови особливої уваги заслуговують театралізовані дійства, які  всебічно та ефективно розкривають творчі можливості учнів.
 Принципи  роботи над мюзиклом - вихідні положення, які визначають вимоги до  змісту, методів та організаційних форм. Вони відповідають цілям та  поставленим завданням  й  ілюструють суть педагогічної діяльності вчителя - організатора постановки мюзикла.
 У процесі постановки мюзиклів можна здійснити різні організаційні форми роботи: індивідуальну, парну, групову, колективну. Театр може активізувати велику кількість учнів. З його допомогою можна вирішувати одне завдання (удосконалювати лексичні, граматичні, фонетичні навички) або цілий комплекс завдань (формувати мовні навички, розвивати спостережливість, увагу, творчі здібності).
 Підготовка мюзиклу- творча робота, яка сприяє виробленню навичок мовного спілкування дітей та розкриття їх індивідуальних творчих здібностей.
Такий вид роботи активізує розумову і мовленнєву діяльність учнів, розвиває їх інтерес до літератури, служить кращому засвоєнню культури країни досліджуваної мови, а також поглиблює знання мови, оскільки при цьому відбувається процес запам'ятовування лексики. Поряд з формуванням активного словника школярів формується так званий пасивно-потенційний словник. І важливо, що учні отримують задоволення від такого виду роботи.
     Постановка  мюзиклу  передбачає декілька етапів його реалізації, а саме:
написання сценарію та підбір музичних композицій
кастинг-підбір акторів
створення дизайну костюмів та  ескізу декорацій
виготовлення декорацій та пошив костюмів
репетиції
прем’єра
     Кожний етап роботи вимагає кропіткої і довготривалої роботи, повної самовіддачі всіх учасників мюзиклу та його творчих груп. І у результаті –велике свято театру, музики і хореографії. Ці постановки народжуються ціною напруженої роботи декораторів, костюмерів, хореографів-постановників і, певна річ, акторів.
  Важливо згадати, що в роботі над шкільним мюзиклом  немає нічого другорядного. Необхідно звернути увагу і на вибір п'єси, і на створення декорацій, костюмів, відеосупроводу, на підбір музики і постановку танців. Таким чином, ми не тільки даємо можливість дітям спробувати свої сили в різних видах діяльності, познайомитися з деякими професіями (оформлювач, костюмер, хореограф і т.д.), а й розвиваємо їх естетичний смак.
Театр англійською мовою - це більше, ніж гурток за інтересами ... Це співтворчість, співпереживання, взаємодопомога ... Всі учасники колективу (навіть ті, хто зайнятий у невеликому епізоді) повинні володіти повною інформацією про виставу. Для цього необхідно розібратися в сценарії. А це означає, що з одного боку потрібно знати лексику та граматичні конструкції,  з іншого - відчувати загальний емоційний фон вистави.
Займаючись постановкою мюзиклів  англійською мовою не перший рік, ми зрозуміли, що в цьому процесі не можна віддати провідну роль ні мові, ні театральному діству. Вони обоє  є і метою, й інструментом для її досягнення! Дивно, чи не так? У ролі інструменту вивчення та практичного використання мови  виступає театральна дія. І навпаки, мова відіграє роль інструменту для розкриття суті  того ,що відбувається, не сцені.
Гімназисти поступово підвищують швидкість мови, збагачують свій словниковий запас ... Можна продовжувати список предметних переваг, але про це вже багато написано і в літературі, і в Інтернеті! Вважаємо, що вони стають можливими завдяки комфортному психологічному клімату в колективі. Наші актори вчаться з повагою ставитися один до одного і праці оточуючих, слухати і чути тих, хто поруч, відчувати себе частиною цілого, не втрачаючи при цьому своєї індивідуальності.

      У Старокостянтинівській гімназії ось уже кілька років поспіль успішно проходять постановки мюзиклів силами учнів старших класів. Теми для постановок пропонують самі учні. І якщо перші мюзикли (‘GREESE’  та  ‘ MAMMA MIA’ )  є спробами відтворити успішні всесвітньо відомі музичні фільми на шкільній сцені, то мюзикл ‘The DOG in the MANGER’ є абсолютно  унікальним продуктом  поєднання п’єси геніального Лопе де Вега та сучасної англомовної музики в інтерпретації старшокласників. Тема нерівного кохання  середньовіччя вдало переплелася з мотивами і настроями співаків сучасності.
   

Extra-curricular Activities: The Benefits of Drama and Musical Theatre
Self-control in children predicts future success and imaginary play helps children develop their self-control. By extension, isn’t drama and musical theatre is a form of imaginary play? So can it be extrapolated that drama and musical theatre helps children develop self-control?
Aristotle loves an audience. He craves it and in spite the usual butterflies in the tummy, he enjoys performing in front of others. He has been known to use extended family occasions as his opportunity to perform in front of others. His class teacher, too, has noticed his enjoyment of the arts so she recommended I enroll him for musical theatre. I have never really considered the benefits of musical theatre before – it was just something Aristotle enjoyed. As it turns out, musical theatre actually kills three birds with one stone…
Musical theatre encompasses three parts:
§  singing
§  dance
§  drama
Benefits of Singing
Singing is the practice of an instrument – the instrument being the voice – and learning a musical instrument has numerous benefits. Music, itself, has numerous benefits:
§  develops coordination, concentration and memory
§  trains the brain in language and reasoning
§  increases math and spatial scores
§  enhances creativity
§  improves communication and social interaction skills
Benefits of Dance
               keeps body and brain active (it also boosts memory)
§  improves strength andflexibility
§  insight into other cultures through dance styles
§  increases self esteem and confidence
§  a creative outlet for expression of self in a safe environment
Cognitive Benefits of Dance:
Of interest, but not so relevant to the benefits of dance for children, a study published in the New England Journal of Medicine found that dancing was the only physical activity shown to protect against dementia.

Benefits of Drama Classes
§  Perspective taking – taking the role of another character allows them literally walk in someone else’s shoes.
§  Cooperation and collaboration – the need to work together with others.
§  Self-confidence – the performing in front of others.
§  Imagination and creative thinking
§  Concentration
§  Communication skills – through verbal and non-verbal expression of ideas; develops voice projection, articulation of words, language fluency, and persuasive speech
§  Critical thinking and Problem solving
§  Self-discipline
§  Trust
§  Memory – memorising lines

Drama and Academic Performance
§  Students involved in drama performance coursework or experience outscored non-arts students on the 2005 SAT by an average of 65 points in the verbal component and 34 points in the math component
§  Drama activities improved reading comprehension, and both verbal and non-verbal communication skills
§  Drama improves skills and academic performance in children and youth with learning disabilities
Drama
              Drama is wonderful tool to enhance the children’s self- confidence by performing in front of an audience. Students are encouraged to ‘break out of their shell’ by pretending to be someone else through their voice and movements. Drama and story telling are great ways to increase a child’s vocabulary as well as enhancing mental organization.

Benefits of Drama
     Creating a safe space- It is important for all students to feel safe in a creative and non judgmental environment.
      Building self confidence- The shyest students take just a few weeks to build up their self esteem and are willing to participate in drama lessons.
       Development of language and communication skills- by learning scripts, improvisation role plays and encouragement to express themselves both verbally and through facial expression as well as body language, each child is becoming more effective communicators.
            Co-operation- In order to put together small role plays and scenarios, students     must learn the importance of co-operation and team work. It also nurtures friendships.
 Drama can also develop emotional intelligence, concentration and also an understanding of

others emotions and the world around them.




Сучасні технології організації  позакласної роботи з                                      англійської мови
Позакласна робота з іноземної мови є вагомою складовою всього навчально-виховного процесу початкової школи. Вона розкриває низку додаткових можливостей як для вчителів, так і для учнів. Грамотно організована і проведена позакласна робота не лише поглиблює і розширює знання з іноземної мови, але й сприяє зацікавленню учнів у її вивченні, підвищенні мотивації до знайомства з її культурою. Вона систематизує та вдосконалює набуті знання і навички, розвиває комунікативну компетенцію, допомагає розкрити вміння і таланти учнів. Значного прогресу можна досягти з упровадженням відповідних технологій, що зможуть зробити навчально-виховний процес більш гнучким, індивідуалізованим. Такі перспективи викликають необхідність дослідження доступних на сьогоднішній день визнаних педагогами технологій, а також визначення можливостей розвитку і виховання школярів у рамках їхнього функціонування.
Сучасна науково-методична література пропонує багато різних технологій навчання англійської мови, серед яких кожна являє собою сукупність прийомів викладача та учнів, що забезпечує досягнення цілей навчання та оволодіння мовою. Підґрунтям для виникнення всіх сучасних технологій стали традиційні педагогічні технології, в основу яких лягли принципи Я. Коменського та праці вже визнаних світом педагогів, дидактів і лінгвістів (Р.Бернс, Л. Виготський, Дж.Дьюї, В.Кілпатрік, С.Лівінгстоун, Ж.Піаже, К.Славін та ін.). Зараз до уваги педагогів представлено такі їх різновиди: проектна технологія (Дж.Дьюї, В.Кілпатрик), інформаційні технології (Є.Єршов), технологія навчання як дослідження (М.Кларін, Б.Бухвалов), комунікативного навчання іншомовної культури (Є.Пассов), особистісно-орієнтованого розвиваючого навчання (І.Якиманська), міжкультурної комунікації (В.Біблер, Ю.Ємельянов) та ін.. Вміле та доцільне впровадження цих технологій у освітньо-пізнавальний процес неабияк позначається на його якості та ефективності.
В переважній більшості праць сучасних педагогів-методистів увага акцентується на застосуванні цих технологій на базі середньої та старшої шкіл та в умовах уроку. Однак питання щодо використання сучасних технологій навчання іноземної мови для організації позаурочної роботи в початковій школі – не досить висвітлено у відповідній науковій літературі. Поштовх для пошуків актуальних педагогічних технологій, творчих ідей та здобутків дає безпосередній досвід передових сучасних вчителів-методистів (І.Гуменюк, С.Панкєєва, І.Карпова, Т.Ковальова).
Метою статті є визначення та аналіз найбільш ефективних та актуальних сучасних технологій, які доцільно використовувати для організації та проведення позакласної роботи з англійської мови в початковій школі.
Сьогодні одним із провідних завдань сучасного вчителя іноземної мови є формування в учнів основних компетентностей: соціальної, полікультурної, інформаційної, комунікативної; саморозвитку, продуктивної творчої діяльності. Це робить навчання іноземної мови не лише важливим засобом духовного збагачення кожної дитини, але і формує їх життєву компетентність. Однак, обмежена кількість годин, зумовлена чітко визначеними рамками, робить це фактично неможливим. Тому в умовах школи особливого значення набуває здійснення позакласної роботи з англійської мови . Саме позаурочна діяльність учителя-фахівця разом зі своїми учнями дає можливість підтримати їх зацікавленість процесом навчання, допомогти сформувати лінгвістичні інтереси, спрямовані на розширення й поглиблення знань, комунікативних умінь і навичок, забезпечити етичне виховання молодших школярів . Поряд з пізнавальними завданнями в системі позаурочної роботи розв’язуються й виховні, зокрема, виховання культури спілкування. Позакласна робота також розвиває такі риси особистості як колективізм, відповідальність за доручену справу, акуратність та наполегливість. А тому, правильно організована позакласна робота є одним із засобів ефективного навчання та виховання школярів .
Позаурочна робота є так само важливою для реалізації комунікативних цілей оволодіння англійською мовою, як і урок. Більше того, вона має і ряд своїх переваг перед уроком, як, наприклад, те, що під час позакласних занять учні стають більш розкутими у виконанні завдань, ніж на уроці, можуть ініціювати різноманітні творчі види робіт. Діти поводяться невимушено, емоційно, вдаються до своїх прийомів висловлювання думки. Ще однією перевагою, безперечно, є можливість набагато ширшого впровадження різних форм роботи і застосування повного спектру педагогічних технологій, які часом неможливо випробувати навіть на уроці .
Сучасні вчителі повинні намагатись використовувати такі методи та технології у своїй практиці, які б забезпечили інтерес учнів до вивчення мови, саме навчання їй було ненав’язливим, а головне – щоб у навчанні була результативність, зумовлена ефективністю цих технологій та компетентністю педагога у роботі з ними. Нижче пропонуємо педагогічні технології, які є актуальними на сьогоднішній день і визнаються сучасними педагогами-методистами як дійсно ефективні для різнобічного формування особистості учня початкової школи в умовах позаурочної роботи з англійської мови. У них закладено значний потенціал для реалізації гуманістичних правил педагогічної діяльності вчителя іноземної мови в початковій школі, викладених ще в працях таких провідних педагогів як Ш.Амонашвілі, В.Сухомлинський, М.Монтесорі, Р.Штайнер, С.Френе та ін.
Так, широкого розголосу сьогодні набула проектна технологія, що стала доцільною як для класної роботи, так і для позакласної. Перед сучасними вчителями дедалі частіше постає питання: як зробити навчання цікавим, захопливим, новим для дітей. Цього можна досягти лише в тому випадку, якщо вчитель сам знайде потрібний підхід до здобуття знань з англійської мови. Проектна форма діяльності дозволяє учням продемонструвати досягнуті ними успіхи. Вона не є принципово новою, але досі в процесі раннього навчання широко не використовувалась. Особливість і цінність цієї технології полягає у можливості кожного учня брати участь у виконанні певного проекту як самостійно, так і колективно, демонструючи власні успіхи, здібності, фантазію, креативність і активність.
Дедалі більше вчителів українських шкіл цікавиться і використовує проектну технологію. Проектну діяльність було запропоновано більше століття тому американським педагогом і філософом Джоном Дьюї. У вітчизняній педагогіці вивченню цього виду діяльності присвятив себе А.Макаренко. У результаті своєї новаторської педагогічної діяльності він дійшов висновку, що особистість суб’єкта може бути спроектована. Ідея проектування людини спостерігається також у спадщині В.Сухомлинського. Німецький педагог А.Флітнер характеризує проектну діяльність як навчальний процес, в якому обов’язково беруть участь розум, серце і руки, тобто осмислення самостійно здобутої інформації здійснюється через призму власного ставлення до неї та через оцінку результатів у кінцевому продукті.
Результатом умілого застосування проектної технології є вміння, які набувають учні у навчально-виховному процесі: учні вчаться планувати свою роботу, використовувати різні джерела для здобуття потрібної інформації, збирати матеріал, аналізувати його, працювати у колективі, приймати у його рамках рішення та розподіляти між собою обов’язки, взаємодіяти з іншими учасниками процесу, представляти продукт своєї роботи, давати оцінку як своїй роботі, так і роботі інших. Метод проектів є також однією з найцікавіших нині педагогічних технологій, які можуть використовувати комунікативний підхід у навчальному процесі з іноземної мови. У сучасних школах він найчастіше використовується по закінченню вивчення теми, наприклад: “Fashion show”, “Interview your friend”, “The shopping list for party”.
Все частіше в останні роки на слуху питання про використання інформаційних технологій у роботі з молодшими школярами. Під інформаційними технологіями сьогодні розуміють не лише нові технічні засоби, але і новий підхід до всього освітнього процесу, який включає і використання зовсім нових форм, методів. Впроваджуючи нові інформаційні технології в процес навчання англійської мови, вчитель перш за все ставить собі за мету показати, наскільки позитивно їх використання може вплинути на підвищення якості навчання англійської мови молодших школярів, формування та розвиток їхньої комунікативної культури, навчання практичному оволодінню мовою .
Використання комп’ютерів у позаурочній діяльності є дуже природним з погляду дитини і неабияк «підігріває» її інтерес до всього процесу вивчення мови, підвищує мотивацію та індивідуалізацію навчання, розвиває творчі здібності і є засобом створення сприятливого емоційного тла. Серйозною заслугою саме інформаційних технологій є забезпечення якісного переходу від досі основного виду діяльності дитини молодшого шкільного віку – гри, ігрових вправ – до навчальних вправ, учбових задач. З великим успіхом такий вид технологій може бути застосований саме для підвищення ефективності позаурочної діяльності. Організація позакласної діяльності, заснована на впровадженні інформаційних технологій, забезпечує підвищення якості самої роботи, актуалізацію пізнавальної та творчої діяльності школярів за допомогою комп’ютерної візуалізації навчального матеріалу, включення ігрових ситуацій, гнучкість роботи.
І дотепер залишаються актуальними вже визнані всіма ігрові технології. Методика викладання англійської мови і зараз називає їх сучасними. Хоча для педагогів прийоми такої технології вже давно не є новими, своєї привабливості та актуальності вона не лише не втрачає, а, навпаки, розширює можливості вдосконалення процесу оволодіння учнями іншомовною комунікативною компетенцією. У позакласній роботі присутність такого роду ігрових елементів створює сприятливий психологічний клімат, максимально уподібнює навчально-виховний процес реальним умовам спілкування, допомагає учням розкрити свій інтелектуальний потенціал. Причиною тому є той факт, що гра, як складна та захоплива діяльність, вимагає високої сконцентрованості уваги, тренує пам'ять, розвиває мислення та мовлення, сприяє процесу соціалізації особистості. Неабиякою перевагою цієї технології є її здатність захопити навіть малоактивних учасників, учнів з низьким рівнем підготовки, що призводить до значного покращення їх навчальних досягнень.
Ігровими технологіями завжди передбачено напруження емоційних та розумових дій учасників, вміння приймати рішення, співпраця та взаємодопомога в колективі. Вона сприяє комунікативній спрямованості позакласної освітньої роботи, активізації мисленнєвих дій учнів при опануванні іноземною мовою, підвищенню мотивації учіння, індивідуалізації навчання.
Таким чином, використовуючи сучасні технології навчання у позанавчальній роботі з іноземної мови, вчитель зможе підняти процес навчання на якісно новий рівень, досягти цілей навчання та оволодіння англійською мовою дітей початкової школи.
Широкий спектр запропонованих сьогодні до уваги вчителів технологій, результативність та ефективність яких, не зважаючи на їх відносну новизну, вже були неодноразово доведені на практиці, дають нагоду обрати з них актуальні як для роботи на уроці, так і для позакласної навчально-виховної діяльності. Зокрема їх використання в оволодінні іноземною мовою у позаурочній роботі з молодшими школярами сприятиме як удосконаленню процесу формування іншомовної комунікативної компетенції учнів, так і розвитку їхніх інтелектуальних здібностей, набуття особистісно значущих для кожного знань та вмінь. Можна також наголосити на тому, що ефективність навчання за умов існування різного роду сучасних технологій, здатних зацікавити підростаюче покоління, стимулювати їхню пізнавальну активність, викликати бажання вчити мову, залежатиме від бажання і здатності вчителів скористатися позитивним досвідом, отриманим внаслідок апробації цих технологій.

Перспективи ж подальших досліджень вбачаємо в удосконаленні вже існуючих та розробці нових технологій, доцільних для впровадження у позаурочну роботу з англійської мови , на основі результатів проведених досліджень, поставлених експериментів.

                                   Сценарії казок для постановок у шкільному театрі

                                                        "HOUSE   IN THE WOOD”

A MOUSE : What a beautiful house it is! Nock-nock! Who lives in the house? Nobody? Now I live in it !
A CAT : What a beautiful house it is! Nock –nock! Who lives in the house?
A MOUSE: I am a Mouse and I live in the house. And who are you?
A CAT: I am a Cat. I am white and black. I can run and jump.I can climb and swim. May I live in your house ?
A MOUSE: You are very nice. Come in! Let us live together!
A HARE: What a beautiful house it is! Nock-nock! Who lives in the house?
ANIMALS: We do! I am a Mouse and I live in the house! I am a Cat and I live in the house! And who are you?
A HARE: I am a Hare. I am little, I am grey. I like to play very much! I have got a family. I have got a mother. Her name is Kwicky. I have got a father . His name is Kwick. I haven’t got a sister, I haven’t got a brother. May I live in your house?
ANIMALS: You are very nice! Come in! Let us live together!
A BIRD: What a beautiful house it is! Nock-nock! Who lives in the house?
ANIMALS: We do! I am a Mouse and I live in the house! I am a Cat and I live in the house! I am a Hare and I live in the house! And who are you?
A BIRD : I am a Bird. I am little. I like to fly and sing! Listen, please!
SPRING IS GREEN
SUMMER IS BRIGHT
AUTUMN IS YELLOW
WINTER IS WHITE.
May I live in your house?
ANIMALS: You are very nice! Come in! Let us live together!
A DOG : What a beautiful house it is! Nock-nock! Who lives in the house?
ANIMALS : We do ! I am a ... ( all the animals repeat their names) And who are you?
A DOG : I am a DOG. I am little. My name is Toby!
A SONG “HELLO”
(Join In Starter Ex. 3 p. 3)
I will protect you! May I live in your house?
ANIMALS: You are very nice! Come in! Let us live together!
A FOX : What a beautiful house is it! Nock-nock! Who lives in the house?
ANIMALS: We do! I am a Mouse and I live in the house! ...  And who are you?
A FOX: I am a Fox! I am red. I am beautiful. I am very beautiful! I don’t eat hares, I don’t eat birds, I like cakes and candies! I like exercises too! Look!
Head and shoulders, knees and toes
Knees and toes,
Head and shoulders, knees and toes
Knees and toes.
And eyes, and ears, and mouth, and nose
Head and shoulders, knees and toes
Knees and toes.
May I live in your house?
ANIMALS: You are very nice! Come in! Let us live together!
A GIRL : What a beautiful house it is! Nock-nock! Who lives in the house?
ANIMALS: We do! I am ... And who are you?
A GIRL: I am a Girl. I am 6. My name is ... I go to school. Look! I sleep, I wake up, I wach my face, I wash my eyes, I wash my ears, I wash my nose, I wash my cheeks, I clean my teeth, I brush my hear, I eat my breakfast, I take my school-bag and I go to school. I am ready for my lessons. May I live in your house?
ANIMALS: You are very nice! Come in! Let us live together!
A SQUIRREL: What a beautiful house it is! Nock-nock! Who lives in the house?
ANIMALS: We do! I am a ... And who are you?
A SQUIRREL: I am a Squirrel. I am little. I like to play, to run and climb.
I like to jump
I like to run
I like to play
It’s fun!
May I live in your house?
ANIMALS: You are very nice! Come in! Let us live together!
THREE PIGS: What a beautiful house it is! Nock-nock! Who lives in the house?
ANIMALS: We do! I am a ... And who are you?
PIGS: We are three pigs! I am Nif-Nif. I am Naf-Naf. I am Nuf-Nuf. We like to play!
NIF-NIF: I have got a car. Let’s play with my car!
ANIMALS: O.K. With great pleasure!
NAF-NAF: I have got a doll. Let’s play with my doll!
ANIMALS: O.K. With great pleasure!
NUF-NUF: I have got a ship. Let us play with my ship!
ANIMALS: O.K. With great pleasure!
PIGS: Let’s play! A SONG “1-2-3 HOP, HOP, HOP”
( Join In Starter Ex.1, p.6)
PIGS: May we live in your house?
ANIMALS: You are very nice! Come in! Let us live together!
A BEAR: What a beautiful house is it! Nock-nock! Who lives in the house?
ANIMALS: We do! I am a ... And who are you?
A BEAR: I am a Bear! I am big! I am very big! I don’t like to play! I don’t like to run! I don’t like animals! May I live in your house?
ANIMALS: You are so big! You cannot live in the house!
A BEAR: But I want!
(the Bear enters into the house and the animals run out )



                                                                       CINDERELLA
Participants: Cinderella, Stepmother, the 1st sister, the 2nd sister, Fairy lady, Prince, King (or Queen), two heralds, ladies and gentlemen at the ball.

Scene 1
Cinderella is sewing. Her stepsisters are sitting in the armchairs. Her stepmother came in. She is excited.
1 herald: Welcome dear guests to our fairy tale.
Stepmother:           Girls! Girls! Come here! I've got nice news for you! There will
                                 be a ball in the King's palace! The young prince will be there!
1st sister:             Great! A ball! A ball in the palace!
2nd sister:            Very nice! I will dance with Prince.
1st sister:         No, I will dance with Prince. Cinderella, give me my mirror!
Cinderella (giving the mirror):          Here you are.
2nd sister:          Cinderella, give me my new hat and a red rose.
Cinderella (giving the hat and the rose):        Here you are.
Stepmother:        And my new green fan! Where is it?
Cinderella (giving the fan): Here you are.
1st sister:      Cinderella! Would you like to go to the ball? Would you like to see
                          the palace?
2nd sister:        Cinderella! Would you like to dance at the ball?
Cinderella:        Oh, dear sisters! Don't laugh at me. I can't go there.
1st sister:        Of course not. Have you got a nice dress?
2nd sister:          Have you got new shoes?
Cinderella:        No, I haven't. My dress is old and dirty. My shoes are old, too. I
                           can't go to the palace.
Stepmother:       Cinderella! You must stay at home and clean the house, do the
                              washing up, water the flowers and cook the dinner. Don't forget
                              to feed ducks, chickens and hens.    Girls, are you ready?
Sisters:                   Yes, Mum.
Stepmother:         Let's go, then.
Scene 2
Cinderella is sweeping the floor and reciting the poem. She is sad.
Cinderella:           One busy housewife to sweep up the floor.
                              Two busy housewives to polish the door.
                              Three busy housewives to wash all the socks.
                           Four busy housewives to wind up the clock.
                          Five busy housewives to cook the dinner too.
                           Six busy housewives with nothing left to do.
Suddenly Fairy lady is coming in.
Fairy lady:          Good evening, Cinderella! Why are you sad, my dear?
Cinderella (crying):       Dear Fairy lady! I can't go to the palace. My dress is old
                                and dirty. My shoes are...very old.
Fairy lady:            Don't cry, my dear. I'll help you and you will go to the ball.
                                    You will be the most beautiful lady there.
Cinderella:              But I haven't got a nice dress and new shoes.
Fairy lady:            Here you are. Here is a white dress and here are glass shoes
                                   for you.
Cinderella:             They are wonderful! Thank you very much!
Fairy lady:              Remember, dear Cinderella! You must go away at 12 o'clock.
                                   At midnight!
Cinderella (running away): Thank you very much! I am so happy! Good bye!
Fairy lady:                  Don't forget, at 12 o'clock. At midnight!
   
Scene 3
At the ball. There are many ladies and gentlemen and funny clowns, brave supermen. Prince is dancing with two sisters. The king is talking to a herald. Cinderella is coming in. She is beautiful. She is smiling.
King:                      Who is that nice girl? How beautiful she is!
Prince:                             Can you dance? May I dance with you?
Cinderella (smiling):                  Yes, I can. With great pleasure!
Prince and Cinderella are dancing and all guests are singing a song "What is your name?"
All guests:
What is your name, what is your name? Can you tell me, what is your name? My name is Alex, my name is Alex. You won't forget it, my dear friend.
How old are you, how old are you? Can you tell me? How old are you? I am just seven, I am just seven. And are you older, my dear friend? Where do you live, where do you live? Can you tell me, where do you live?
I live in London, sometimes in Oxford, sometimes in Cambridge, my dear friend.
1st herald: Now, dear guests! Let's recite poems, sing songs and dance new dances!
2nd herald: Kind funny clown's poem "In winter and in summer"!
1st funny clown         In winter it's cold and snowy,
                                      In summer it's sunny and fine,
                                    In autumn it's cloudy and rainy,
                                    In spring I can jump up to the sky.
1st herald: Kind monster's poem "The Whale"!
1st funny clown: One, two, three, four, five
                             Last month I caught a whale alive.
                             Six, seven, eight, nine, ten.
                            Then I let it go again!
2st funny clown:       Why did you let it go?
                                Because it bit my finger so!
                                 What finger did it bite?
                              The little finger on the right!
2nd herald: Brave supermen's poem "The country and the city".
1st funny clown :
                             Some people live in the city
                                         where the houses are very tall.
                             Some people live in the country where  
                                         the houses are very small.
                             But in the country where the houses are small
                                         the gardens are very big.
                              And in the cities where the houses are tall
                                         there are no gardens at all.
Ladies and gentlemen are singing and dancing. Suddenly the clock strikes 12.
Cinderella:                Oh, sorry dear Prince! I must run away!
                                    I'm sorry      but I have to go. Goodbye!
She is running away and leaving her shoe.
Scene 4
Cinderella is laying the table in the living room. Two sisters and the stepmother are sitting at the table and talking.
1st sister:       Cinderella, there was a young beautiful lady at the ball.
2nd sister:          She had a wonderful white dress.
                          Prince fell in love with her.
Stepmother: But at 12 o'clock she ran away and lost her glass shoe.  
                              Prince was very sad.
Two heralds are coming in. They are serious.
1st herald:                 Prince wants to see a nice girl who was at the
                             ball yesterday. We must find this beautiful girl.
2nd herald:                   All girls in the country must try on this shoe.
                        He will marry the lady who can put on this glass shoe.
1st sister (trying it on):           Oh, it's too small for me.
2nd sister:             Let me try it on!... Oh, it's too tiny!
2nd herald (to Cinderella):            Will you try the shoe on? ?
Stepmother:                       Cinderella wasn't at the ball yesterday.
                                                     She stayed at home.
2nd herald:                           But let her try it on.
She puts it on easily and takes another shoe from her pocket and puts it on too.
Stepmother:          Oh, what's this? Cinderella! I can't believe it.
1st herald:                        Dear Princess! Let's go to the palace.
                                                   Prince is waiting for you.
1st and 2nd heralds:             Goodbye, ladies! Good luck!
The heralds and Cinderella are leaving the room.
King:                      Who is that nice girl? How beautiful she is!
Prince:                             Can you dance? May I dance with you?
Cinderella (smiling):                  Yes, I can. With great pleasure!
Prince and Cinderella are dancing and all guests are singing a song "What is your name?"
All guests:
What is your name, what is your name? Can you tell me, what is your name? My name is Alex, my name is Alex. You won't forget it, my dear friend.
How old are you, how old are you? Can you tell me? How old are you? I am just seven, I am just seven. And are you older, my dear friend? Where do you live, where do you live? Can you tell me, where do you live?
I live in London, sometimes in Oxford, sometimes in Cambridge, my dear friend.
1st herald: Now, dear guests! Let's recite poems, sing songs and dance new dances!
2nd herald: Kind funny clown's poem "In winter and in summer"!
1st funny clown         In winter it's cold and snowy,
                                      In summer it's sunny and fine,
                                    In autumn it's cloudy and rainy,
                                    In spring I can jump up to the sky.
1st herald: Kind monster's poem "The Whale"!
1st funny clown: One, two, three, four, five
                             Last month I caught a whale alive.
                             Six, seven, eight, nine, ten.
                            Then I let it go again!
2st funny clown:       Why did you let it go?
                                Because it bit my finger so!
                                 What finger did it bite?
                              The little finger on the right!
2nd herald: Brave supermen's poem "The country and the city".
1st funny clown :
                             Some people live in the city
                                         where the houses are very tall.
                             Some people live in the country where  
                                         the houses are very small.
                             But in the country where the houses are small
                                         the gardens are very big.
                              And in the cities where the houses are tall
                                         there are no gardens at all.
Ladies and gentlemen are singing and dancing. Suddenly the clock strikes 12.
Cinderella:                Oh, sorry dear Prince! I must run away!
                                    I'm sorry      but I have to go. Goodbye!
She is running away and leaving her shoe.
Scene 4
Cinderella is laying the table in the living room. Two sisters and the stepmother are sitting at the table and talking.
1st sister:       Cinderella, there was a young beautiful lady at the ball.
2nd sister:          She had a wonderful white dress.
                          Prince fell in love with her.
Stepmother: But at 12 o'clock she ran away and lost her glass shoe.  
                              Prince was very sad.
Two heralds are coming in. They are serious.
1st herald:                 Prince wants to see a nice girl who was at the
                             ball yesterday. We must find this beautiful girl.
2nd herald:                   All girls in the country must try on this shoe.
                        He will marry the lady who can put on this glass shoe.
1st sister (trying it on):           Oh, it's too small for me.
2nd sister:             Let me try it on!... Oh, it's too tiny!
2nd herald (to Cinderella):            Will you try the shoe on? ?
Stepmother:                       Cinderella wasn't at the ball yesterday.
                                                     She stayed at home.
2nd herald:                           But let her try it on.
She puts it on easily and takes another shoe from her pocket and puts it on too.
Stepmother:          Oh, what's this? Cinderella! I can't believe it.
1st herald:                        Dear Princess! Let's go to the palace.
                                                   Prince is waiting for you.
1st and 2nd heralds:             Goodbye, ladies! Good luck!
The heralds and Cinderella are leaving the room.








































3 коментарі: